Warszawski Bank Spółdzielczy (WBS Bank) Filia Marki
05-270 Marki, Pole
Firmy podobne do Warszawski Bank Spółdzielczy (WBS Bank) Filia Marki
Warszawski Bank Spółdzielczy (WBS Bank) Filia Marki Informacje o firmie
Ogólne informacje
Warszawski Bank Spółdzielczy (WBS Bank) –znany do niedawna pod nazwą Spółdzielczy Bank Ogrodniczy w Warszawie - działa nieprzerwanie od 85 lat. Opiera swoją działalność na wyłącznie polskim kapitale Początki historii obecnego Warszawskiego Banku Spółdzielczego sięgają roku 1925, kiedy to powołano do życia “Kredyt Ogrodniczy” Spółdzielnię z ograniczoną odpowiedzialnością, która została oficjalnie wpisana do rejestru bankowego 30 kwietnia 1925 r. Inicjatorami założenia spółdzielni finansowej ogrodników warszawskich byli m.in.: Marceli Różański, Artur Machlejd, Aleksander Girdwoyń. Siedziba “Kredytu Ogrodniczego” mieściła się przy ul. Kopernika 30. Spółdzielnia działała na mocy ustawy o spółdzielniach z dnia 20 października 1920 r. Od chwili założenia firma systematycznie się rozwijała. Od roku 1926 pracowała w oparciu o pomoc finansową Państwowego Banku Rolnego, który docenił zaradność gospodarczą warszawskich ogrodników. Pomyślną dla spółdzielczości koniunkturę lat 1925-29 przerwał wielki kryzys gospodarczy, który potrwał do 1935 r. Najgorszy okres dla Spółdzielni “Kredyt Ogrodniczy” przypadł na lata 1932-34, kiedy to na pokrycie zaistniałych strat zużyto posiadany wówczas fundusz udziałowy w 97%. W czasie II wojny światowej Pomyślny rozwój Spółdzielni “Kredyt Ogrodniczy” w okresie pokryzysowym przerwała wojna. Dnia 16 kwietnia 1943 r. w rejestrze Sądu Okręgowego dokonano zmiany nazwy Spółdzielni “Kredyt Ogrodniczy” na “Spółdzielczy Bank Ogrodniczy” z ograniczoną...
Aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego 95 Marki
- Godziny otwarcia
-
Maandag:08:00 - 16:00Dinsdag:08:00 - 16:00Woensdag:08:00 - 16:00Donderdag:08:00 - 16:00Vrydag:08:00 - 16:00
- Numery telefonów
- Strony
- Konta społecznościowe
- Kategorie
- bank
Warszawski Bank Spółdzielczy (WBS Bank) Filia Marki Opinie i oceny
Jak oceniasz tę firmę?
Czy jesteś właścicielem tej firmy? Jeśli tak, nie trać okazji na aktualizację profilu firmy, dodawanie produktów, ofert i wyższą pozycję w wyszukiwarkach.