MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE W ŚWIDNICY
58-100 Świdnica, Poljska
Firmy podobne do MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE W ŚWIDNICY
MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE W ŚWIDNICY Informacje o firmie
Ogólne informacje
W styczniu 1958 roku została uruchomiona komunikacja miejska w Świdnicy. Po raz pierwszy na trasę wyjechały dwa autobusy typu Star-52. Autobusy te oznaczono numerami 1 i 2. Obsługiwały one linię na trasie ulicy Leśnej do Fabryki Wagonów. Latem 1958 r. sprowadzono trzy dalsze autobusy typu SAN-H O1. .Wówczas z trasy wyżej opisanej utworzono dwie oddzielne linie obsługiwane poprzez trzy autobusy Pierwsza zajezdnia autobusowa zlokalizowana była przy ulicy Wrocławskiej, tam gdzie obecnie mieści się Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Jesienią 1958 r. przeniesiono zajezdnię na Al. Niepodległości w miejsce obecnej siedziby Straży Pożarnej. Od początku Komunikacja Miejska podporządkowana była Miejskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej nr 2. W roku 1959 sprowadzono dalsze pięć autobusów SAN-H 01 i uruchomiono następne dwie linie tj. linię nr-3 ze Słotwiny do Kraszowic oraz linię nr-4 z Pl. Lenina (obecnie Pl. Św. Małgorzaty) do Pszenna. W 1960 r. uruchomiono linię nr 5 od ZWAP -u z ulicy Gdyńskiej do ulicy Okrężnej oraz przeniesiono zajezdnię z ulicy Al. Niepodległości na ulicę Westerplatte miejsce obecnej siedziby bazy Pogotowia Ratunkowego. Przez pierwsze 10-lecie Komunikacja Miejska w Świdnicy systematycznie rozwijała zakres świadczonych usług - w 1968 r. tj. po 10-ciu latach działalności autobusy kursowały już na 8 liniach. Na stan 25 autobusów wysyłano do ruchu średnio 18 autobusów. W roku zamykającym pierwsze 10-lecie wykonano 950 tys. wozokm., przewożąc 4,3...
ul. Inżynierska 6 Świdnica
- Godziny otwarcia
-
Ponedjeljak:07:00 - 15:00Utorak:07:00 - 15:00Srijeda:07:00 - 15:00Četvrtak:07:00 - 15:00Petak:07:00 - 15:00
- Numery telefonów
- Strony
- Korisnički računi
- NIP
- 8841012081
- Kategorie
- guma
MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE W ŚWIDNICY Opinie i oceny
Jak oceniasz tę firmę?
Czy jesteś właścicielem tej firmy? Jeśli tak, nie trać okazji na aktualizację profilu firmy, dodawanie produktów, ofert i wyższą pozycję w wyszukiwarkach.