Firmy podobne do Przewodnik Katolicki
Przewodnik Katolicki Informacje o firmie
Ogólne informacje
„Przewodnik Katolicki” to najstarszy, polski tygodnik społeczno-religijny. Inicjatorem jego powołania był arcybiskup Florian Stablewski. Pierwszy numer „Przewodnika” ukazał się 17 stycznia 1895 roku. Nowe pismo, zgodnie z założeniami, miało przede wszystkim budzić i utwierdzać wiarę w Boga, informować o życiu Kościoła, a także podtrzymywać polskie tradycje pod zaborami, jednoczyć wszystkie stany, kształtować świadomość społeczną, edukować, bawić i radzić. Już na początku jego istnienia, w „Przewodniku Katolickim” pojawiały się porady zdrowotne, prawne, na temat wychowania dzieci oraz cykle podróżnicze. Co ciekawe, już w XIX wieku obecne były reklamy i ogłoszenia. Wbrew potocznemu przeświadczeniu pierwszym naczelnym „Przewodnika” nie był ks. Józef Kłos, lecz proboszcz poznańskiej parafii św. Jana Jerozolimskiego, ks. Wawrzyniec Kotecki. To właśnie na jego plebanii mieściła się pierwsza redakcja „Przewodnika”. Młody wikary archikatedralny był początkowo jego zastępcą, choć faktycznie od początku redagował pismo samodzielnie, korzystając tylko z porad i doświadczenia ks. Koteckiego. Dopiero od numeru 40. objął formalnie kierowanie pismem; wtedy arcybiskup polecił, aby siedzibą redakcji było mieszkanie ks. Kłosa przy ul. Seminaryjskiej. A kilka miesięcy później ks. Józef przeniósł redakcję na Dominikany, przejmując z rąk metropolity oficjalną nominację na szefa „Przewodnika”; tym samym został zwolniony z obowiązków duszpasterskich. Od 1 października 1897 r. aż do 1926 r. ks....
Chartowo 5 Poznań
- Godziny otwarcia
-
mánudagur:08:00 - 16:00þriðjudagur:08:00 - 16:00miðvikudagur:08:00 - 16:00fimmtudagur:08:00 - 16:00föstudagur:08:00 - 16:00laugardagur:08:00 - 16:00sunnudagur:08:00 - 16:00
- Numery telefonów
- Strony
- Konta społecznościowe
- Kategorie
- newspaper_distribution publisher newspaper_publisher
Przewodnik Katolicki Opinie i oceny
Jak oceniasz tę firmę?
Czy jesteś właścicielem tej firmy? Jeśli tak, nie trać okazji na aktualizację profilu firmy, dodawanie produktów, ofert i wyższą pozycję w wyszukiwarkach.