PARAFIA EWANGELICKO AUGSBURSKA ŚW TRÓJCY W ŚWIDNICY
58-100 Świdnica , Polska
PARAFIA EWANGELICKO AUGSBURSKA ŚW TRÓJCY W ŚWIDNICY Informacje o firmie
Ogólne informacje
Na mocy Pokoju Westfalskiego, kończącego wojnę trzydziestoletnią, cesarz Ferdynand III. został zobowiązany przez Szwedów do wyrażenia zgody na budowę przez ewangelików w księstwach dziedzicznych w Jaworze, Głogowie i Świdnicy po jednym tzw. "Kościele Pokoju". Habsburgowie nie uznawali w ten sposób równorzędności wiary protestantów i katolików, lecz traktowali zezwolenie na budowę jako bardziej lub mniej wymuszony akt tolerancji. Powołano do życia cesarskie komisje, które konfiskowały kościoły na Śląsku. W latach 1653/54, w samych tylko dziedzicznych księstwach, w Świdnicy i w Jaworze odebrano parafiom ewangelickim ponad 250 kościołów! Po rozmaitych petycjach skierowanych na dwór wiedeński, przy wskazaniu planowanego placu budowy, 13 sierpnia 1652 r. cesarz udzielił swojej zgody, a już 10 dni później wyznaczono teren i przekazano go przewodniczącemu ewangelickiego Urzędu Rent z Otterau. Plac miał kształt kwadratu (200 x 200 kroków), sam kościół miał mieć 100 kroków długości i 50 kroków szerokości. Miał on być poświęcony Świętej Trójcy. Zgodnie z zarządzeniem cesarskim kościół mógł być wybudowany jedynie poza murami miasta, bez wieży i dzwonów. Jako materiałów budowlanych można było użyć jedynie drewna, piasku, gliny i słomy. Szczególnym utrudnieniem dla gminy miało być zarządzenie, że okres budowy nie może przekroczyć jednego roku. Jako pierwszy z trzech kościołów wybudowano Kościół Pokoju w Głogowie, który wyświęcono na Boże Narodzenie w roku 1652. Kamień węgielny pod...
ul. Pokoju 6, Świdnica
- Godziny otwarcia
-
Poniedziałek:10:00 - 20:00Wtorek:10:00 - 20:00Środa:10:00 - 20:00Czwartek:10:00 - 20:00Piątek:10:00 - 20:00Sobota:10:00 - 20:00Niedziela:10:00 - 20:00
- Numery telefonów
- Strony
- Konta społecznościowe
- NIP
- 8841733917
- Regon
- 890223475
- Kategorie
- herbaciarnia
PARAFIA EWANGELICKO AUGSBURSKA ŚW TRÓJCY W ŚWIDNICY Opinie i oceny
Jak oceniasz tę firmę?
Czy jesteś właścicielem tej firmy? Jeśli tak, nie trać okazji na aktualizację profilu firmy, dodawanie produktów, ofert i wyższą pozycję w wyszukiwarkach.