Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi  Cele szkolenia: Celem szkolenia jest podniesienie standardów zarządzania zasobami ludzkimi oraz zapoznanie uczestników z nowoczesnymi metodami zarządzania zasobami ludzkimi. Uczestnicy nabędą wiele praktycznym umiejętności pozwalających na polepszenie efektywności zarządzania zasobami ludzkimi w firmie. Uczestnicy zapoznają się z przykładowymi modelami kompetencji, systemami oceny wyników pracy opartymi na kompetencjach i zarządzaniu przez cele oraz systemami premiowania uzależnionymi od wyników pracy. Będą też mieli okazję zastosować mniej standardowe techniki rekrutacji, w tym elementy metody Assessment Center.   Profil uczestnika: Szkolenie skierowane jest do pracodawców, właścicieli i współwłaścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, kadry zarządzającej oraz pracowników prowadzących sprawy personalne w firmach oraz osoby, które są zainteresowane podjęciem pracy w obszarze zarządzania personelem.   Metody szkolenia: Szkolenie będzie prowadzone w formule warsztatowej; prezentacje i mini-wykłady będą służyć wprowadzeniu do części praktycznej. Metodyka zajęć zakłada formułę interaktywną realizowaną  poprzez współuczestnictwo grupy (studia przypadków, praca w podgrupach, dyskusje grupowe).   Program szkolenia:   1. Nowe orientacje w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi. • zarządzanie wiedzą • zarządzanie przez cele • zarządzanie kompetencjami • zarządzanie talentami • benchmarking • organizacja ucząca się • marketing personalny         2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie – modele funkcji personalnej i ich konsekwencje dla zarządzania personelem. • system polityki personalnej jako sposób realizacji zarządzania personelem w firmie; • modele polityki personalnej – model sita (filter approach) i kapitału ludzkiego (human capital approach).   3. Organizacja, rola i zadania Działu Kadrowego (personalnego, HR) w realizacji funkcji personalnej.   4. Planowanie zasobów ludzkich – jak przygotować plan zatrudnienia. • planowanie zatrudnienia – opis stanowisk pracy metodą porządkowania zadań i wymagań stanowiska pracy w firmie. • budowanie profili kompetencji wymaganych na dane stanowisko pracy   5. Rekrutacja (dobór) i selekcja pracowników – jak zrekrutować i wyselekcjonować właściwych pracowników. • klasyczne sposoby prowadzenia rekrutacji – analiza dokumentów osobowych tj. CV, referencje z poprzednich miejsc pracy; wywiad – rozmowa rekrutacyjna; • nowoczesne metody rekrutacji – elementy Assessment Center (centra oceny), zewnętrzne doradztwo personalne.         6. Wdrożenie nowego pracownika – co powinien zawierać program wdrożenia nowego członka organizacji i czemu ma służyć. • rola osób odpowiedzialnych za wdrożenie nowych pracowników; • coaching i mentoring   7. Ewaluacji pracowników – przy użyciu jakich metod najlepiej ocenia się pracownika. • rola systemów ocen okresowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi; • modele kompetencji oraz zarządzanie przez cele jako podstawa konstrukcji systemów ocen okresowych; • przygotowanie i wdrożenie systemu okresowej oceny pracowników; • powiązanie wyników oceny okresowej z systemem wynagradzania; • assessment center – jako nowoczesna forma oceny potencjału i kompetencji pracowników.   8. Rozwój, szkolenie i doskonalenie kadr – jak identyfikować potrzeby szkoleniowe, szkolić pracowników i wspierać wdrażanie umiejętności, a także jak planować ścieżkę kariery. • kreowanie polityki szkolenio