Muzeum Plakatu w Wilanowie
02-958 Warszawa, Polska
Firmy podobne do Muzeum Plakatu w Wilanowie
Muzeum Plakatu w Wilanowie Informacje o firmie
Ogólne informacje
//PL 4 czerwca 1968 roku otworzone zostało pierwsze na świecie Muzeum Plakatu w Wilanowie jako Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie. Przedsięwzięciu temu patronował ówczesny Dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie prof. Stanisław Lorentz, przekazując jednocześnie ze zbiorów muzealnych kilkaset plakatów, które stały się zalążkiem kolekcji. Obecnie muzeum posiada jedną z największych kolekcji plakatu artystycznego w świecie liczącą ponad 56 000 tytułów, z czego zbiór plakatu polskiego jest najpełniejszym na świecie zestawem prac uznanych za kanon w tej dziedzinie twórczości. Kolekcja plakatu obcego, która powstaje głownie dzięki przekazom warszawskiego Biennale i darom artystów z całego świata uznawana jest także za jedną z lepszych kolekcji plakatu artystycznego. Nadrzędne kryterium przy gromadzeniu zbiorów stanowią wartości artystyczne plakatów, a nie dokumentalne, choć i te uwzględnia się przy tworzeniu zestawów ilustrujących okresy ważne historycznie. ///EN On 4th June 1968 the Poster Museum at Wilanów was opened as the world’s first poster museum, a branch of the National Museum in Warasaw. This undertaking started under the auspices of Prof. Stansilav Lorentz, the then Director of the National Museum in Warsaw, who granted several thousands of posters from the museum as a nucleus of the collection. Presently the Musem has one of the largest collections of art posters in the world, consisting of over 55,000 items. The collection of Polish posters of 1892-2002 contains...
Stanisława Kostki Potockiego 10/16 Warszawa
- Godziny otwarcia
-
Poniedziałek:12:00 - 16:00Wtorek:10:00 - 16:00Środa:10:00 - 16:00Czwartek:10:00 - 16:00Piątek:10:00 - 16:00Sobota:10:00 - 16:00Niedziela:10:00 - 16:00
- Numery telefonów
- Strony
- Konta społecznościowe
- Kategorie
- muzeum
Muzeum Plakatu w Wilanowie Opinie i oceny
Jak oceniasz tę firmę?
Czy jesteś właścicielem tej firmy? Jeśli tak, nie trać okazji na aktualizację profilu firmy, dodawanie produktów, ofert i wyższą pozycję w wyszukiwarkach.